Ökomunkaterv általános iskola
(Az ökoiskolai kritériumrendszer alapján)
2021/2022-es tanév
Zámbóné Karner Anikó, Váradi Péterné
B u d a p e s t , 2021. szeptember
Ökoiskola kritériumrendszere | Feladatok, tevékenységek | Határidő | Felelős |
A/1 Általános elvárások: az iskola tevékenységének környezetre gyakorolt hatása |
ÖKO munkaterv készítése 1.a Pedagógusok és diákok környezettudatosságának mérése, eredmények értékelése 1.b Iskola mindennapos működése 1.c Iskola rendezvényeinek, kirándulások környezetre gyakorolt hatása |
folyamatos | tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
A/2 Igényes környezet kialakítása és kialakíttatása a diákok körében |
Iskola közvetlen környezetének és udvarának gondozása – Zöld növények ültetése. – Az iskola udvarának gondozása – Madárbarát kert kialakítása – Iskola dekorálása: plakátok, természetfotók, diákok rajzai, nemzeti ünnepek, jeles napok |
folyamatos | tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
B/ Tanulás-tanítás: Az iskola pedagógiai programjában, helyi tantervében kiemelten képviseli a fenntarthatóság pedagógiájának törekvéseit, ezáltal formálódik a tanulók természet és környezetszemlélete |
Az iskola pedagógiai programja képviseli a fenntarthatóság pedagógiai törekvéseit – Különböző pedagógiai módszerek és munkaformák alkalmazása – Szociális tanulás biztosítása – Helyi tanterv Tanulók életkoruknak, képességeiknek megfelelően aktívan, a pedagógusokkal partneri tevékenységben vesznek részt a tanórán kívüli tevékenységek megszervezésében és megvalósításában – Dök programok – Témahetek – Iskolai projektek – Kirándulások A diákok a jövőről alkotott elképzelésekkel keresik a jövőbeli fejlődés és alternatív választás lehetőségeit: – környezetvédelmi akciókon való részvétel – környezetvizsgálati projekt – fenntarthatósági ill. újrahasznosítási központ felkeresése – ökotakarítás – hulladékgyűjtés Természet tanulmányozása: – kirándulások – ökonap – versenyek – projektek – Sztehlonap Szabadtéri programok szervezése, egészséges életmód kialakítása: – iskolai testnevelés órák – sportversenyek |
tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség | |
C/ Tanításon kívüli tevékenységek: Az iskola minden tanévben szervez az ökoiskola arculatához kapcsolódó programokat – akciókat |
Kapcsolódás a Pestszentlőrinci Helytörténeti Gyűjtemény programjaihoz Hagyományőrző projektek Sportprogramok Papírgyűjtés |
folyamatos | tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
D/Társadalmi kapcsolatok |
Evangélikus oktatási intézményekkel Iskolánk honlapján keresztül tájékoztatunk |
folyamatos | tagintézmény-vezető |
E/Fizikai környezet |
Épületeink környékén az utca és a növényzet gondozott Évente ősszel és tavasszal virágokkal díszítjük környezetünket |
folyamatos | tagintézmény-vezető |
Sztehlo Gábor Evangélikus Általános Iskola ÖKOMUNKATERVE 2021-22. tanév |
SZEPTEMBER | |||||
Dát. | Nap | Időpont | Esemény | Felelős |
7-8. | kedd-szerda | Alsós kirándulás Kosdra a Robirtokra | 2-3-4. osztályfőnökök | |
13-17. | Papírgyűjtés | DÖK | ||
24. | péntek | 10:00 | Hálaadó istentisztelet – zöldség, gyümölcs adomány a Pilisi Bárka Egyesületnek | iskolalelkész |
24. | péntek | 12:00 | Magyar Diáksport Napja | testnevelő |
25. | szombat | Medve Matek Szabadtéri verseny | Batkiné Gyöngyvér, Papp Erika | |
OKTÓBER | ||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős |
4. | hétfő | Fejlesztő foglalkozások indítása | Fejlesztő munkaközösség | |
1. 4-8 |
péntek hétfő kedd szerda |
PROJEKT napok – közös iskoladíszítés – virágok ültetése – kertgondozás – versmondó verseny evangélius költőktől – szépolvasó verseny |
tantestület
Karner A, Bende E, Sinkovich Linda
Deák I, Szmola I, Kaszper K. |
|
15. | péntek | 14:00 | Bolhapiac – újrahasznosítás |
Deák Izabella, Balaskó Éva |
NOVEMBER | ||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős |
15.-19.-ig | Hétfő-péntek |
Iskolai rajzverseny téma: 10 éves az iskolánk
|
rajztanárok | |
26.
|
péntek | Adventi készülődés kézműves nap | osztályfőnökök |
ÁPRILIS | |||||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős | |||
21-22 | cs-p | Osztálykirándulás | osztályfőnökök | ||||
MÁJUS | |||||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős | |||
6. |
Iskolai természettudományi nap – verseny Kisállatokat délutánja |
környezetismeret és természetismeret tanárok | |||||
JÚNIUS | |||||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |||
3. | péntek |
Nemzeti összetartozás napja
|
történelem tanárok | ||||
3.
|
péntek |
Sztehlo Művészeti nap – természetvédelmi nap Pünkösdi Istentisztelet 6.TMMN |
Zámbóné Karner Anikó igh. |
Ökomunkaterv általános iskola
(Az ökoiskolai kritériumrendszer alapján)
2020/2021-es tanév
Zámbóné Karner Anikó, Váradi Péterné
B u d a p e s t , 2020. szeptember
Ökoiskola kritériumrendszere |
Feladatok, tevékenységek |
Határidő |
Felelős |
A/1 Általános elvárások: az iskola tevékenységének környezetre gyakorolt hatása |
ÖKO munkaterv készítése 1.a Pedagógusok és diákok környezettudatosságának mérése, eredmények értékelése 1.b Iskola mindennapos működése 1.c Iskola rendezvényeinek, kirándulások környezetre gyakorolt hatása |
folyamatos | tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
A/2 Igényes környezet kialakítása és kialakíttatása a diákok körében |
Iskola közvetlen környezetének és udvarának gondozása – Zöld növények ültetése. – Az iskola udvarának gondozása – Madárbarát kert kialakítása – Iskola dekorálása: plakátok, természetfotók, diákok rajzai, nemzeti ünnepek, jeles napok |
folyamatos | tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
B/ Tanulás-tanítás: Az iskola pedagógiai programjában, helyi tantervében kiemelten képviseli a fenntarthatóság pedagógiájának törekvéseit, ezáltal formálódik a tanulók természet és környezetszemlélete |
Az iskola pedagógiai programja képviseli a fenntarthatóság pedagógiai törekvéseit – Különböző pedagógiai módszerek és munkafotmák alkalmazása – Szociális tanulás biztosítása – Helyi tanterv Tanulók életkoruknak, képességeiknek megfelelően aktívan, a pedagógusokkal partneri tevékenységben vesznek részt a tanórán kívüli tevékenységek megszervezésében és megvalósításában – Dök programok – Témahetek – Iskolai projektek – Kirándulások
A diákok a jövőről alkotott elképzelésekkel keresik a jövőbeli fejlődés és alternatív választás lehetőségeit: – környezetvédelmi akciókon való részvétel – környezetvizsgálati projekt – fenntarthatósági ill. újrahasznosítási központ felkeresése – ökotakarítás – hulladékgyűjtés Természet tanulmányozása: – kirándulások – ökonap – versenyek – projektek – Sztehlonap Szabadtéri programok szervezése, egészséges életmód kialakítása: – iskolai testnevelés órák – sportversenyek |
tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség | |
C/ Tanításon kívüli tevékenységek: Az iskola minden tanévben szervez az ökoiskola arculatához kapcsolódó programokat – akciókat |
Kapcsolódás a Pestszentlőrinci Helytörténeti Gyűjtemény programjaihoz Hagyományőrző projektek Sportprogramok Papírgyűjtés |
folyamatos | tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
D/Társadalmi kapcsolatok |
Evangélikus oktatási intézményekkel Iskolánk honlapján keresztül tájékoztatunk |
folyamatos | tagintézmény-vezető |
E/Fizikai környezet |
Épületeink környékén az utca és a növényzet gondozott Évente ősszel és tavasszal virágokkal díszítjük környezetünket |
folyamatos | tagintézmény-vezető |
Sztehlo Gábor Evangélikus Általános Iskola ÖKOMUNKATERV A 2020/21-ES TANÉVBEN |
SZEPTEMBER |
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős |
25. | péntek | Hálaadó istentisztelet | iskolalelkész | |
25. | péntek | Magyar Diáksport Napja | testnevelő | |
25. | péntek | 9:00 | Hálaadó Istentisztelet | iskolalelkész |
OKTÓBER | ||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) |
1. | csütörtök | d.e. | Zene Világnapja, megünneplése osztályonként, ének órán | Velkey Zsuzsanna ének tanár |
2. | péntek | Tantestületi szakmai nap | Zámbóné Karner Anikó igh | |
NOVEMBER | ||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) |
16.-20.-ig | Hétfő-péntek |
Iskolai rajzverseny
|
rajztanárok | |
27.
|
péntek | Adventi készülődés kézműves nap | osztályfőnökök | |
DECEMBER | ||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) |
12. | szombat | Digitális távoktatásban valósul meg | intézményvezető, szaktanárok |
ÁPRILIS | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
Iskolai olvasóverseny a hónap folyamán | magyar tanárok | ||||
MÁJUS | |||||
7. | péntek | Iskolai természettudományi verseny | környezetismeret és természetismeret tanárok | ||
27.-28. | Csütörtök-péntek | osztálykirándulások | munkaközösség vezetők, osztályfőnökök | ||
Május 31.-június 4.-ig | Hétfőtől péntekig | Sztehlo Projekthét | Zámbóné Karner Anikó igh., Győri Gábor Dávid iskolalelkész,hitoktatók és osztályfőnökök | ||
Diák csendesnap | |||||
JÚNIUS | |||||
Ökomunkaterv beszámoló általános iskola
(Az ökoiskolai kritériumrendszer alapján)
2020/2021-es tanév
Zámbóné Karner Anikó, Váradi Péterné
B u d a p e s t , 2021. június
Ökoiskola kritériumrendszere |
Megvalósulás Ebben a tanévben a fokozott járványhelyzet miatti intézkedések nem tették lehetővé a teljeskörű programmegvalósítást |
A/1 Általános elvárások: az iskola tevékenységének környezetre gyakorolt hatása |
ÖKO munkaterv készítése A tanév elején az össziskolai munkatervvel egy időben készül el az öko munkaterv ennek szerves tartozéka a programmegvalósítást bemutató havi programterv |
A/2 Igényes környezet kialakítása és kialakíttatása a diákok körében |
Iskola közvetlen környezetének és udvarának gondozása Az iskola udvarán található nagyméretű kaspókba évelő virágok ültetése ősszel és tavasszal osztályonként – ezek gondozása Lombok söprése, gyűjtése. A Zergelak udvarán madárbarát kert kialakítása – a madarak etetése madáretetőben. Szemétszedés az udvaron ill. az iskola környékén. A tantermek dekorálása augusztusban illetve az aktualitásnak megfelelően rendszeresen. Az ebédlő dekorációját minden hónapban más- más évfolyam végzi. |
B/ Tanulás-tanítás Az iskola pedagógiai programjában, helyi tantervében kiemelten képviseli a fenntarthatóság pedagógiájának törekvéseit, ezáltal formálódik a tanulók természet és környezetszemlélete |
Az iskola pedagógiai programja képviseli a fenntarthatóság pedagógiai törekvéseit A tanítási órákon a pedagógusok rendszeresen alkalmazzák a kooperatív tanulás-tanítás módszerét. A digitális táblák és tabletek használata csökkenti a papítfelhasználást és a krétapor mérgező hatását. Digitális távoktatásban a Genially programban valósult meg egy programunk természettel kapcsolatos témák feldolgozása volt. Tanulmányi vetélkedők a fenntarthatóság pedagógiájának megvalósulása érdekében: Ebben a tanévben a fokozott járványhelyzet miatti intézkedések nem tették lehetővé a hagyományosan megszervezett versenyek, vetélkedők megtartását. Az iskolai hagyományos természettudományi versen yonline formában valósult meg. Iskolai rajzversenyt szerveztünk „Az állatok lakhelye” témában installációk készítése – 20 alkotás készült el. Múzeum és kiállítás látogatások: Ebben a tanévben a fokozott járványhelyzet miatti intézkedések nem tették lehetővé Tanulók életkoruknak, képességeiknek megfelelően aktívan, a pedagógusokkal partneri tevékenységben vesznek részt a tanórán kívüli tevékenységek megszervezésében és megvalósításában A pedagógusok belső képzésben a természetvédelem témakörben tartottak tudásátadást október A diákok a jövőről alkotott elképzelésekkel keresik a jövőbeli fejlődés és alternatív választás lehetőségeit: – Ökotakarítás – az udvaron lévő avar összesöprése – Hulladékgyűjtés – évente 2 alakalommal papírgyűjtés október és május hónapban Szabadtéri programok szervezése, egészséges életmód kialakítása: – Iskolai testnevelés órák – összel és tavasszal a testnevelés órákat a Zergelak udvarán lévő műfüves focipályán tartjuk – Sportversenyek – iskolai szintű játékos sportversenyeket szervezünk: asztalitenisz, foci, kosárdobás. A kerületi versenyeken nem veszünk részt. – A Magyar Diáksport Napja közös iskolai programban valósult meg. |
C/ Tanításon kívüli tevékenységek: Az iskola minden tanévben szervez az ökoiskola arculatához kapcsolódó programokat – akciókat |
Kapcsolódás a Pestszentlőrinci Helytörténeti Gyűjtemény programjaihoz Ebben a tanévben a fokozott járványhelyzet miatti intézkedések nem tették lehetővé Hagyományőrző projektek Hagyományaink egyházi iskola lévén leginkább az egyházi ünnepekhez kapcsolódnak. A teremtés hetén istentisztelet keretében az összegyűjtött és megáldott zöldség-gyümölcs adományokat ebben az évben a kerületi hajléktalanoknak ajánlottuk fel. Ádventi kézműves foglalkozáson saját magunk által készített ajándékokat ádventi koszorúkat készítünk. |
D/Társadalmi kapcsolatok |
Evangélikus oktatási intézményekkel A járványhelyzet miatt online ZOOM felületen tartottuk a kapcsolatot Iskolánk honlapján keresztül tájékoztatunk minden érdeklődőt a progaramokról |
E/Fizikai környezet |
Épületeink környékén az utca és a növényzet gondozott Évente ősszel és tavasszal virágokkal díszítjük környezetünket |
Sztehlo Gábor Evangélikus Általános Iskola ÖKOMUNKATERV BESZÁMOLÓ A 2020/21-ES TANÉVBEN |
SZEPTEMBER |
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Megvalősulás |
25. | péntek | Hálaadó istentisztelet | Hagyományokhoz híven megtartottuk – adományokat gyűjtöttünk | |
25. | péntek | Magyar Diáksport Napja | A testnevelés órákon illetve délután közös sportot szerveztünk | |
OKTÓBER | ||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Megvelósulás |
1. | csütörtök | d.e. |
Zene Világnapja,
|
megünneplése osztályonként, ének órán |
2. 1.TMMN |
péntek | Tantestületi szakmai nap – természetvédelem | Online formában valósult meg – belső képzés | |
NOVEMBER | ||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Megvalósulás |
27. | péntek | Adventi készülődés kézműves nap | ||
16.-20.-ig | Hétfő-péntek | Iskolai rajzverseny | „Az állatok lakhelye” témában installációk készítése – 20 alkotás készült el | |
DECEMBER |
||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Megvalósulás |
12. | szombat | Digitális távoktatásban valósul meg – természetismeret támák | Genially programban elkészített osztályszintű feladatokkal valósítottuk meg |
ÁPRILIS | ||||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Megvalósulás | ||
Iskolai olvasóverseny a hónap folyamán – ismeretterjesztő olvasmányok | Járványhelyzet miatt elmaradt. | |||||
MÁJUS | ||||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Megvalósulás | ||
7. | péntek | Iskolai természettudományi verseny | Online formában valósult meg | |||
JÚNIUS | ||||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Megvalósulás | ||
Május 31.-június 4.-ig | Hétfőtől péntekig |
Sztehlo Projekthét Diák csendesnap |
Járványhelyzet miatt elmaradt. |
Ökomunkaterv általános iskola
(Az ökoiskolai kritériumrendszer alapján)
2019/2020-es tanév
Zámbóné Karner Anikó, Váradi Péterné
B u d a p e s t , 2019. szeptember
Ökoiskola kritériumrendszere |
Feladatok, tevékenységek |
Határidő |
Felelős |
A/1 Általános elvárások: az iskola tevékenységének környezetre gyakorolt hatása |
ÖKO munkaterv készítése 1.a Pedagógusok és diákok környezettudatosságának mérése, eredmények értékelése 1.b Iskola mindennapos működése 1.c Iskola rendezvényeinek, kirándulások környezetre gyakorolt hatása
|
folyamatos |
tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
A/2 Igényes környezet kialakítása és kialakíttatása a diákok körében |
Iskola közvetlen környezetének és udvarának gondozása – Zöld növények ültetése. – Az iskola udvarának gondozása – Madárbarát kert kialakítása – Iskola dekorálása: plakátok, természetfotók, diákok rajzai, nemzeti ünnepek, jeles napok |
folyamatos |
tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
B/ Tanulás-tanítás: Az iskola pedagógiai programjában, helyi tantervében kiemelten képviseli a fenntarthatóság pedagógiájának törekvéseit, ezáltal formálódik a tanulók természet és környezetszemlélete |
Az iskola pedagógiai programja képviseli a fenntarthatóság pedagógiai törekvéseit – Különböző pedagógiai módszerek és munkafotmák alkalmazása – Szociális tanulás biztosítása – Helyi tanterv Tanulók életkoruknak, képességeiknek megfelelően aktívan, a pedagógusokkal partneri tevékenységben vesznek részt a tanórán kívüli tevékenységek megszervezésében és megvalósításában – Dök programok – Témahetek – Iskolai projektek – Kirándulások A diákok a jövőről alkotott elképzelésekkel keresik a jövőbeli fejlődés és alternatív választás lehetőségeit: – környezetvédelmi akciókon való részvétel – környezetvizsgálati projekt – fenntarthatósági ill. újrahasznosítási központ felkeresése – ökotakarítás – hulladékgyűjtés
Természet tanulmányozása: – kirándulások – ökonap – versenyek – projektek – Sztehlonap Szabadtéri programok szervezése, egészséges életmód kialakítása: – iskolai testnevelés órák – sportversenyek |
tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség | |
C/ Tanításon kívüli tevékenységek: Az iskola minden tanévben szervez az ökoiskola arculatához kapcsolódó programokat – akciókat |
Kapcsolódás a Pestszentlőrinci Helytörténeti Gyűjtemény programjaihoz Hagyományőrző projektek Sportprogramok Papírgyűjtés |
folyamatos |
tagintézmény-vezető munkaközösségek, tanulói közösség |
D/Társadalmi kapcsolatok |
Evangélikus oktatási intézményekkel
Iskolánk honlapján keresztül tájékoztatunk |
folyamatos |
tagintézmény-vezető |
E/Fizikai környezet |
Épületeink környékén az utca és a növényzet gondozott Évente ősszel és tavasszal virágokkal díszítjük környezetünket |
folyamatos |
tagintézmény-vezető |
ÖKOMUNKATERV A 2019/2020-ES TANÉVBEN | |||||
SZEPTEMBER | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
25. | szerda | Sztehlo Gábor születésnapja megemlékezés beszélgetőkörön. | osztályfőnökök | ||
27. | péntek | 14.30 | Bolhapiac az ebédlőben | Takácsné Szmola Ildikó | |
30. | hétfő | 15.00 | alsós Bocsi matekverseny | Szűcs László | |
26. | csütörtök | Népmese világnapja | magyartanárok | ||
27. | péntek | 11:00 | Hálaadó istentisztelet | iskolalelkész | |
OKTÓBER | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
1. | kedd | 14:30 | Zene világnapja | Velkey Zs | |
2. | szerda | 14:30 | Bocsi felsős matekverseny | Batkiné, Pap E | |
14.- 18. | Papírgyűjtés | Batkiné | |||
16. | szerda | 15:00 |
Országismereti vetélkedő 7-8.o. |
nyelvtanárok | |
16. | szerda | Emese park alsó tagozatos kirándulás | Kaszper Katalin | ||
NOVEMBER | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
28. | Kerületi versmondó verseny | Jurák Tamás | |||
DECEMBER | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
1. | vasárnap | 10:00 |
Adventi templomi gyertyagyújtás 6.a b részvétele az istentiszteleten |
Velkey Zsuzsa osztályfőnökök |
|
2. | hétfő | 14.30-17.00 | Adventi délután | munkaközösségvezetők | |
2.-7. | Projekthét | osztályfőnökök | |||
7. | szombat | Projekthét ünnepélyes zárása | intézményvezető-helyettes | ||
17. | kedd | 17:00 | Iskolai karácsony istentisztelet | Iskolalelkész, 2-6. osztályfőnök | |
JANUÁR | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
6. | hétfő | 8-12:00 |
Diák csendesnap TMMN 1. |
iskolalelkész | |
8. | szerda | NETFIT mérés kezdése | Fekécs Miklós | ||
22. | szerda | A magyar kultúra napja | magyartanárok | ||
FEBRUÁR | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
10.-15. | 14:00 | Alsós és felsős szépolvasási verseny | Deák I, Takácsné, Bízik E. , Jurák T. | ||
MÁRCIUS | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
13. | péntek | 8:00 | Márc. 15. megemlékezés | Bízik E. | |
16. | hétfő |
TMMN 4. Tanári csendes nap |
iskolalelkész | ||
23.-27. | Digitális témahét | Informatika tanár | |||
ÁPRILIS | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
08. | szerda | 9:00 | Húsvéti istentisztelet | iskolalelkész | |
08. | szerda | 11:00 | költészet napja | Szrapkóné, Velkey Zs, Krapecz | |
17. | szerda | 9:00-13:00 | TMMN 4. Szakmai nap- Élménypedagógia témában | iskolalelkész | |
16.-17. | csütörtök-péntek | Osztálykirándulás | osztályfőnökök | ||
20.-24. | Papírgyűjtés | ||||
24. | péntek | 15:00 | Föld Napja | Váradi Péterné | |
Medve matek verseny | Batkiné | ||||
MÁJUS | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
Kincskereső kulturális találkozó | Magyar Gabriella | ||||
8. | péntek | 15:00 | Föld Napja | Váradi Péterné | |
JÚNIUS | |||||
Dátum | Nap | Időpont | Esemény | Felelős(ök) | |
05. | péntek | 8:00 -17:00 | Pünkösdi istentisztelet, TMMN 6. Sztehlo-nap | Strauszné, Batkiné, Körmendyné, Szrapkóné |
Ökomunkaterv beszámoló általános iskola
(Az ökoiskolai kritériumrendszer alapján)
2019/2020-es tanév
Zámbóné Karner Anikó, Váradi Péterné
B u d a p e s t , 2020. június
Ökoiskola kritériumrendszere | Megvalósulás |
A/1 Általános elvárások: az iskola tevékenységének környezetre gyakorolt hatása |
ÖKO munkaterv készítése A tanév elején az össziskolai munkatervvel egy időben készül el az öko munkaterv ennek szerves tartozéka a programmegvalósítást bemutató havi programterv |
A/2 Igényes környezet kialakítása és kialakíttatása a diákok körében |
Iskola közvetlen környezetének és udvarának gondozása Az iskola udvarán található nagyméretű kaspókba évelő virágok ültetése ősszel és tavasszal osztályonként – ezek gondozása Lombok söprése, gyűjtése. A Zergelak udvarán madárbarát kert kialakítása – a madarak etetése madáretetőben. Szemétszedés az udvaron ill. az iskola környékén. A tantermek dekorálása augusztusban illetve az aktualitásnak megfelelően rendszeresen. Az ebédlő dekorációját minden hónapban más- más évfolyam végzi. |
B/ Tanulás-tanítás: Az iskola pedagógiai programjában, helyi tantervében kiemelten képviseli a fenntarthatóság pedagógiájának törekvéseit, ezáltal formálódik a tanulók természet és környezetszemlélete |
Az iskola pedagógiai programja képviseli a fenntarthatóság pedagógiai törekvéseit Két alkalommal volt a tanároknak belső módszertani képzés ebben a tanévben: tanulástámogató kommunikáció és kérdéstipológia témakörben Tanulmányi vetélkedők a fenntarthatóság pedagógiájának megvalósulása érdekében: – Bocsi matekverseny – hagyományosan atöbb csapattal a Gellérthegyen kerül megrendezésre ez a budapesti program – Országismereti vetélkedő – Kerületi nyelvi – informatikai verseny – Kerületi népdal verseny – Kerületi német és angol szavalóverseny – Bólyai matematika verseny Tanulók életkoruknak, képességeiknek megfelelően aktívan, a pedagógusokkal partneri tevékenységben vesznek részt a tanórán kívüli tevékenységek megszervezésében és megvalósításában – Dök programok – Sztehlo Nap – a vészhelyzet miatt elmaradt – Témahetek – a vészhelyzet miatt elmaradt – Iskolai projektek – Sztehlo projekt – ünnepek és népszokások tablók, kiállítások, jelenetek készítése, kiselőadások múzeumi látogatások – Kirándulások – a vészhelyzet miatt elmaradt A diákok a jövőről alkotott elképzelésekkel keresik a jövőbeli fejlődés és alternatív választás lehetőségeit: – Ökotakarítás – az udvaron lévő avar összesöprése – Hulladékgyűjtés – 1 alakalommal papírgyűjtés október hónapban – Bolhapiac – az újrahasznosítás lehetséges formája – hagyományosan kerül minden évben megrendezésre Szabadtéri programok szervezése, egészséges életmód kialakítása: – Iskolai testnevelés órák – összel a testnevelés órákat a Zergelak udvarán lévő műfüves focipályán tartjuk |
C/ Tanításon kívüli tevékenységek: Az iskola minden tanévben szervez az ökoiskola arculatához kapcsolódó programokat – akciókat |
Kapcsolódás a Pestszentlőrinci Helytörténeti Gyűjtemény programjaihoz – a vészhelyzet miatt elmaradt Hagyományőrző projektek Hagyományaink egyházi iskola lévén leginkább az egyházi ünnepekhez kapcsolódnak. A teremtés hetén istentisztelet keretében az összegyűjtött és megáldott zöldség-gyümölcs adományokat ebben az évben a kerületi hajléktalanoknak ajánlottuk fel. Ádventi kézműves foglalkozáson saját magunk által készített ajándékokat ádventi koszorúkat készítünk. |
D/Társadalmi kapcsolatok |
Evangélikus oktatási intézményekkel Az egyházi intézményekkel szakmai konferenciákon Iskolánk honlapján keresztül tájékoztatunk minden érdeklődőt a progaramokról |
E/Fizikai környezet |
Épületeink környékén az utca és a növényzet gondozott Évente ősszel és tavasszal virágokkal díszítjük környezetünket |
Ökomunkaterv általános iskola (Az ökoiskolai kritériumrendszer alapján) 2018/2019-es tanév Zámbóné Karner Anikó, Váradi Péterné B u d a p e s t , 2018. szeptember 26.
|
Ökomunkaterv beszámoló általános iskola
(Az ökoiskolai kritériumrendszer alapján)
2018/2019-es tanév
Zámbóné Karner Anikó, Váradi Péterné
B u d a p e s t , 2019. június
Ökoiskola kritériumrendszere | Megvalósulás |
A/1 Általános elvárások: az iskola tevékenységének környezetre gyakorolt hatása |
ÖKO munkaterv készítése A tanév elején az össziskolai munkatervvel egy időben készül el az öko munkaterv ennek szerves tartozéka a programmegvalósítást bemutató havi programterv |
A/2 Igényes környezet kialakítása és kialakíttatása a diákok körében |
Iskola közvetlen környezetének és udvarának gondozása Az iskola udvarán található nagyméretű kaspókba évelő virágok ültetése ősszel és tavasszal osztályonként – ezek gondozása Lombok söprése, gyűjtése. A Zergelak udvarán madárbarát kert kialakítása – a madarak etetése madáretetőben. Szemétszedés az udvaron ill. az iskola környékén. A tantermek dekorálása augusztusban illetve az aktualitásnak megfelelően rendszeresen. Az ebédlő dekorációját minden hónapban más- más évfolyam végzi. |
B/ Tanulás-tanítás: Az iskola pedagógiai programjában, helyi tantervében kiemelten képviseli a fenntarthatóság pedagógiájának törekvéseit, ezáltal formálódik a tanulók természet és környezetszemlélete |
Az iskola pedagógiai programja képviseli a fenntarthatóság pedagógiai törekvéseit A tanítási órákon a pedagógusok rendszeresen alkalmazzák a kooperatív tanulás-tanítás módszerét. A digitális táblák és tabletek használata csökkenti a papítfelhasználást és a krétapor mérgező hatását. Tanulmányi vetélkedők a fenntarthatóság pedagógiájának megvalósulása érdekében: – Bocsi matekverseny – hagyományosan atöbb csapattal a Gellérthegyen kerül megrendezésre ez a budapesti program – Bólyai matematika verseny – Kerületi Diák Hetek vetélkedő – energiatakarékosság vetélkedő – Nagy Tihamér informatika verseny Múzeum és kiállítás látogatások: – Természettudományi Múzeum a biológia tanításának jó színtere- múzeumpedagógiai óra a 6. osztály vette rajta részt – Tűzoltó Múzeum 3.a és b osztáy – Bonbonetti gyárlátogatás 6. évfolyam Tanulók életkoruknak, képességeiknek megfelelően aktívan, a pedagógusokkal partneri tevékenységben vesznek részt a tanórán kívüli tevékenységek megszervezésében és megvalósításában – Dök programok – Sztehlo Nap – egész napos kulturális, sport és játékprogram – Témahetek – Állatok Világnapja kapcsán állatkerti tanórák szervezése, interaktív foglalkozás és kiállítás az alsó tagozatosoknak a 3. évfolyam szervezésében – Iskolai projektek – Sztehlo projekt – a névadó életének és munkásságának megismerése, tablók, kiállítások, jelenetek készítése, múzeumi látogatások – Kirándulások – éjszakai akadályvereny ( 3.), -kirándulás a Róka hegyre (5.évf.) -2 napos osztálykirándulás: alsó tagozat Piliscsaba, felső tagozat: Szeged A diákok a jövőről alkotott elképzelésekkel keresik a jövőbeli fejlődés és alternatív választás lehetőségeit: Fenntarthatósági ill. újrahasznosítási központ felkeresése – a Meteorológiai állomás és a Fővárosi Hulladékhasznosító meglátogatása – Ökotakarítás – az udvaron lévő avar összesöprése – Hulladékgyűjtés – évente 2 alakalommal papírgyűjtés október és május hónapban – Bolhapiac – az újrahasznosítás lehetséges formája – hagyományosan kerül minden évben megrendezésre Szabadtéri programok szervezése, egészséges életmód kialakítása: – Iskolai testnevelés órák – összel és tavasszal a testnevelés órákat a Zergelak udvarán lévő műfüves focipályán tartjuk – Sportversenyek – iskolai szintű játékos sportversenyeket szervezünk: asztalitenisz, foci, kosárdobás. A kerületi versenyeken nem veszünk részt. |
C/ Tanításon kívüli tevékenységek: Az iskola minden tanévben szervez az ökoiskola arculatához kapcsolódó programokat – akciókat |
Kapcsolódás a Pestszentlőrinci Helytörténeti Gyűjtemény programjaihoz Osztályszinten veszünk részt néhány múzeumi foglalkozáson. Hagyományőrző projektek Hagyományaink egyházi iskola lévén leginkább az egyházi ünnepekhez kapcsolódnak. A teremtés hetén istentisztelet keretében az összegyűjtött és megáldott zöldség-gyümölcs adományokat ebben az évben a kerületi hajléktalanoknak ajánlottuk fel. Ádventi kézműves foglalkozáson saját magunk által készített ajándékokat ádventi koszorúkat készítünk. |
D/Társadalmi kapcsolatok |
Evangélikus oktatási intézményekkel Az egyházi intézményekkel szakmai konferenciákon – “Így tanulunk mi” módszertani képzés – vetélkedőkön veszünk részt Iskolánk honlapján keresztül tájékoztatunk minden érdeklődőt a progaramokról |
E/Fizikai környezet |
Épületeink környékén az utca és a növényzet gondozott Évente ősszel és tavasszal virágokkal díszítjük környezetünket |
Ökoprogramok tanév végi megvalósulása 2018-19. tanév | |||||
SZEPTEMBER | |||||
Dátum | Esemény | Értékelés | |||
21. | Bolhapiac az ebédlőben | Idén is nagy sikerrel lezajlott ez a hagyományos programunk | |||
26. | Alsós Bocsi matekverseny | Nagy érdeklődés mellett lezajlott | |||
25. | Állatkerti tanórák alsósoknak az Állatok Világnapja alkalmából | Idén is egy kellemes és hasznos napot tölthettek diákjaink a Fővarosi Állatkertben, ahol minden osztály a korosztályának és érdeklődésének megfelelő tanórán is részt vehetett | |||
26. | Állatkerti tanórák felsősöknek az Állatok Világnapja alkalmából | Iden is egy kellemes és hasznos napot tölthettek diakjaink a Fővarosi Állatkertben, ahol minden osztály a korosztályának és érdeklődésének megfelelő tanórán is részt vehetett | |||
28. | „Éjszakai” akadályverseny a 3.b osztálynak. | Jó hangulatban, sok szülő részvételével lezajlott | |||
28. | Népmese világnapja | Ezen a napon osztályonkénti népmese olvasással és filmvetítessel emlékeztünk meg a népmese fontosságára | |||
5. évf. kirándulás a Róka hegyre | sok érdeklődővel izgalmas kirándulás | ||||
OKTÓBER | |||||
Dátum | Esemény | Értékelés | |||
5. | Hálaadó istentisztelet | Hagyományaink szerint szabad téren zajlott, az őszi terményeket idén egy hajléktalanszállónak ajánlottuk fel | |||
3. | Bocsi felsős matekverseny | Betegség miatt elmaradt | |||
08. – 13. | Sztehlo Gábor projekthét (dec. 1 és 15. szombatok ledolgozása délutánonként ) | Iskolánk összes diákjának és pedagógusának részvételével sikeres es színes délutáni programok keretében körüljártuk Sztehlo Gabor személyiségét és munkásságát. A projekthetet előadással zártuk. A hét folyamán a nyolcadik évfolyam ellátogatott az Országos Evangélikus Múzeumba. | |||
Így tanulunk mi! Módszertani délutánok felsősöknek | Mintegy 25 felsős diák érdeklődése és aktív reszvétele kísérte ezt a 4 délutánt magába foglaló sikeres kezdeményezést, melyet iskolapszichológusunk és fejlesztőink tartottak | ||||
12. | Bolyai matematika verseny | Nyolcadikosaink a 18. helyen végeztek, felnőtt csapatunk 12. helyezett lett, hetedikeseink 8. helyezést értek el | |||
Termeszettudományi Múzeum látogatása | 6. B osztály programja | ||||
NOVEMBER | |||||
Dátum | Esemény | Értékelés | |||
6. | ikonfestő rajzóra meghívott művész vezetésével a 3.b.-ben | diákok lelkes részvételével lezajlott | |||
6. – 7. | Kerületi Diák Hetek vetélkedői | Szabadulószoba és Energiatakarékosság vetélkedő: 3. – 3. helyezés | |||
10. | Családi nap 4.o. | Péterhalmi erdőben a családok egy délutánt töltöttek el . | |||
14. | Nemes Tihamér informatika verseny | 15 diákkal részt vettünk | |||
22. | Szakmai délután. Motivációs játékok. | Érdekes , hasznos délutánt töltöttünk el sok kolléga részvételével. | |||
28. | Palánta | Külföldi hittérítők színes előadása a felsőbb tagozatos angolos diákjainknak | |||
30. | Szülők értestése gyenge tanulmányi eredményről | Megtörtént | |||
30. | Adventi délután | Iskolánk összes diákja és pedagógusa részvételével kellemes adventi készülődéssel töltöttük ezt a hagyományos programot, esti gyertyafényes énekléssel zárva. | |||
6.-7. | Kerületi diákhét | Varga Ildikó vezetésével természetismereti vetélkedő és szabadulószoba programokon vettünk részt 14 fővel | |||
DECEMBER | |||||
Dátum | Esemény | Értékelés | |||
19.-20. | mézeskalács sütés 3.a és b | Finom sütemények készültek | |||
JANUÁR | |||||
Dátum | Esemény | Értékelés | |||
4. | Diák csendesnap TMMN 2. | Rózsa Művelődési Házban hitre buzdító színdarab megtekintése | |||
01.18.-05.31 | CSIÍP program 3.b. | Bende_Hegyi Eszter és Magyar Gabriella vezetésével sikeresen lezajlott autista érzékenyítő programsorozat | |||
22. | Hatodik évfolyam a Bonbonetti gyárba látogat | Rendben megtörtént | |||
FEBRUÁR | |||||
Pál utcai fiúk séta 6. évfolyam | izgalmas séta rendben megtörtént | ||||
MÁRCIUS | |||||
7. | Kavics klub | Győri Gábor és műszakban lévő kollégák szervezésében lezajlott | |||
12. | Múzeum látogatás _ Tűzoltó Múzeum 3.b 3.a | Bende Hegyi Eszter, Dr. Takácsné szervezésében lezajlott | |||
20. | Interaktív foglakozás a Víz Világnapj aalkalmából | megtörtént | |||
28. | Meteorológiai állomás meglátogatása | 5. évf. izgalmas programja | |||
ÁPRILIS | |||||
9. | Látogatás a Fővárosi Hulladékhasznosítóban 1. 4.o. | sikeres program | |||
13. | Medve matek verseny | 25 fővel vettünk részt | |||
25 -26 | Osztálykirándulás | rendben lezajlott | |||
Medve matek verseny | 25 fő ügyes részvételével lezajlott | ||||
MÁJUS | |||||
Dátum | Esemény | Értékelés | |||
3. | Föld Napja | Szabó Ildikó , Balaskó Éva | |||
6. | Közös szemétszedés és virágültetés az udvaron | 30 gyerek lelkes közreműködésével megtörtént. | |||
6.-10. | Papírgyűjtés | sikeresen lezajlott |
Egyházi alkalmak:
Hálaadó istentisztelet
Iskola dekorálás:
Kertgondozás, virágültetés:
Lombgyűjtés:
Kirándulás, múzeumlátogatás:
Sportrendezvények:
Újrahasznosítás: